2010. augusztus 29., vasárnap

Tonhalsteak - egyszerűen jó!

A hétvégén fantasztikusan friss tonhalra tettem szert, amit a lehető legegyszerűbben készítettem el. Régebben kedveltem a teriyaki pácban érlelt változatot, és vonz a tonhal tatár gondolata is, de mivel még mindig egyfajta "konyhaválság" uralkodik rajtam, nagyon minimál üzemmódban főzök csak - ha muszáj.
A hal ellen viszont nem lehetett kifogásom. Az étel percek alatt kész lett, és mindenkinek nagyon ízlett.

Azzal kezdtem, hogy a tonhalszeletekre rácsavartam egy citrom levét, kicsit besóztam és citromborssal megszórtam.
A tányérokat előkészítettem: tettem rájuk rukkolát és paradicsomszeleteket.
Készítettem egy klasszikus balzsamecetes mártást 1 ek balzsamecet, 3 ek olivaolaj, só, bors összekeverésével, amivel megöntöztem a salátát.

Egy nagy serpenyőben egy kanál (sütnivaló) olivaolajat felforrósítottam. A tonhalszeleteket mindkét oldalát kb másfél-két percig sütöttem, míg a kérgük szép színt kapott, belül viszont még rózsaszínűek maradtak.


Azonnal tálaltam.
Ti szoktatok tonhalat készíteni? Ha igen, hogyan?

6 megjegyzés:

Kata írta...

Millie, ha nem titok, hol vetted azt a guszta tonhalat?? én annyira szeretnék ilyet csinálni, de nem látok sehol ilyen szép, vastag szeleteket:(

Névtelen írta...

Szia! Már kicsit aggódtam h minden rendben van-e, teljesen eltűntél.
Tonhalat én egyszer sütöttem hasonlóan de az botrányos lett, vszleg ott rontottam el h rögtön a hűtőből sütöttem (torkos vagyok, tudom). Így az OK, hogy a belseje rózsaszín lett, viszont hideg is. Meglehetősen kiábrándító volt. :-)
Iza

chriesi írta...

Én évek óta nem veszek már tonhalat a túlhalászat miatt, pedig nagyon szeretem.

Millie írta...

Sziasztok!
Nincs semmi gond, csak túl sok minden zajlik a háttérben, a következő két hónap biztos nem a főzésről fog szólni, hanem a tanulásról...
Azért enni fogunk, remélhetőleg posztolni is :-D

Kata: M3 Metro áruház. Szombaton kapnak friss árut, és szerintem megfizethető!

Kata írta...

Köszi az infót! ha Pesten jár a férjem, kénytelen lesz arra venni az irányt;) nagy szerencse, hogy legalább annyira szereti a halat, mint én.

Mosolyrend Évi :) írta...

Hú de gusztusos lett :)
Évekig amig versenyeztem pároltam és zöldség és saláta volt hozzá a köret.
A Tied valami fenséges .)