2008. december 25., csütörtök

Karácsonyi menü I. Avokádós-kecskesajtos lazac terrine

Mivel decemberben is sikerült "szénné" dolgoznom magam, határozott megkönnyebbülést éreztem a GoodFood menüsorait látva - kb. 5 perc alatt tudtam választani közülük!!!!
A beszerzéseket a férjem intézte - ezúton is örök hála érte!

Ezt a terrine-t már előző nap érdemes összeállítani, így a nagy napon már csak szervírozni kell.

Hozzávalók (6 főre):
3 érett avokádó
125 g krémes kecskesajt (Érdemes valami igazán jófajtát venni. Nekem pont volt itthon egy francia gyártmány, amit pár hete vettem egy izgalmas desszerthez, amire a mai napig nem jutott időm, de jövőre mindenképpen beillesztem a "táncrend"-be)
1-2 citrom leve
egy csokor újhagyma vagy metélőhagyma
300-400 g füstölt lazac
édes csiliszósz
rukkola

Az avokádót meghámoztam, felkockáztam és citromlével meglocsolgattam. Hozzákevertem a krémes kecskesajtot, sót, borsot és az apróra vágott újhagymát.
Itt komoly veszélybe került a dolog, mert olyan nagyon finomnak találtam, hogy eljátszottam az ötlettel, hogy megesszük egy zacskó tortillával, mint nem hagyományos guacamole...
Aztán győzött a józan ész (egyszer azért így is be fogom vetni) és folpackot tettem a kis kerámiaformákba, majd lazacszeletekkel is kibéleltem őket, úgy hogy túllógjanak.
Ezekbe került az avokádókrém, melyre ráhajtottam a lazacszeleteket, végül a folpackot.
Másnap estig a hűtőben parkoltak.
A tányérra friss rukkolaleveleket szórtam, erre helyeztem a kis terrine-ket. Édes csiliszósszal és az Ízbolygótól kapott, csodás, fügés balzsamecettel kínáltam.

Nincsenek megjegyzések: