2008. december 9., kedd

Briósnak álcázott kalács

Kicsit elhanyagoltam mostanában a blog írást, de higgyétek el, 3 embernek is elég lenne, annyi mentségem van rá. De mivel ez nem egy nyávogós, hanem egy gasztroblog, inkább arról mesélek, hogy minden megpróbáltatás ellenére azért főzök, s időnként sütök is.
A fényképek készülnek, egyszer remélem fel is tudom rakni a török mantit, a panettone-t és a gyömbéres sodót is.
Ma reggel pedig brióst sütöttem. Azaz "oldszkúl" briósnak álcáztam a Hokkaidó kalácsot, tettem bele mazsolát és jó sok jégcukorral meg is szórtam a tetejét.
Autentikusnak semmiképp nem nevezném, viszont a 6 briós délig elkopott :-D
A kalácstészta másik feléből pedig egy kis sütőformában Hokkaidó kalács készült, hogy holnapra is finom reggelink legyen.

A kalács recept itt található. 12 briós lesz belőle.
Nagyon fintorgósoknak pedig íme az autentikus recept. :-D

4 megjegyzés:

Gabah írta...

Panettoneee???? Woooow!
Készültem én is panettonét sütni, de "olaszék" azt mondták, meg ne próbáljam otthon megsütni...én naív, meg hittem nekik...

Névtelen írta...

NAGYON jól néz ki! A briós/kalács a másik, amire mostanában rákattantam!
Várom a panettonet!

Névtelen írta...

'En a kalàcsot (egy rèszèt)ajàndèknak sutottem meg tegnap.....nagyon-nagy sikert aratott,koszonom is ezùton a receptet ès hozzàfuzom,hogy kifelejtettem a tojàst ès ìgy is tokèletes lett,ajànlom is a vegànoknak tovàbbfejlesztèsre.Zsu

Millie írta...

Szóval tojás nélkül is müxik??? Ez jó hír, mert így felezhető a recept könnyedén :-D
A panettonét Nemisbéka receptversenyére készítettem (nem, magunknak, de ott akarom elsütni) és kovászos. Nagyon-nagyon jól sikerült, sokáig eltartható, nem szárad ki. Kezdjetek el kovászt készíteni, mire itt a hétvége, már majdnem jó is lesz. (Egyébként leírom a kovász nélküli variációt is, ha mégsem ugranátok rá a témára.)