2008. november 23., vasárnap

"Finom, occco"

Na ha a desszertünk három M. csillagos volt, a tegnapi főételünk ennek pont az ellentéte. Nem is posztolnám, ha nem lenne finom és remek ötletadó a maradékok elsütésére. Vagy ha csak röhögni akarunk egy jót, ahogy a bajai gyufatésztát (egg noodle hiányában) megforgatjuk a szójaszószós kotyvaszban és rácsavarjuk a már egy hete is hervadtan vett lime-t, stb. A lényeg, hogy ne menjünk boltba és minél több maradékot és polcon elfekvő készletet beletegyünk. Mivel az ízvilág Ázsiát idézi, a jelszavam a "finom, occo" lett.
Mit tettünk bele?
3 db sült csirkecomot, lebőrözve, apróra vágva
2 ek méz és szójaszósz
egy lime és egy citrom leve

2 db sárgarépa durvára reszelve
25 dkg gyufatészta kifőzve
pár kanál pirított szezámmag
egy csokor korianderzöld


1.Először is kifőztem a tésztát sós vízben.
2. A maradék húst és sárgarépát megpirítottam a wokban egy kis földimogyoróolaj és szezámolaj keverékében. Elég (büdös lett)
intenzív illata volt, közel álltam ahhoz, hogy feladjam. De fejemet le nem szegve beleöntöttem a mézet, szójaszószot és citrusleveket.
3.A helyzet drámaian javult a szagok tekintetében, így fél percnyi kavargatás után belezuttyantottam a gyufatésztát és a pirított szezámmagot. Miután összeforrósodott az étel, korianderzölddel tálaltam (Ebből ipari mennyiség van a fagyasztóban, hisz nyáron rendszeresen learattam az erkélyládám termését).

Konklúzió:
Dani imádta, mi is lapátoltuk. A maradékok (részben) elfogytak, a küldetés sikerült.
Persze ennek is lett maradéka, amiből aztán este férjuram sebészi gondossággal kiszedte a korianderzöldet, majd feltuningolta egy kis édes csiliszósszal. Ez a változat sokkal ízletesebb!
Így a Good Food kontra M.P. játszmából ő került ki győztesen!


Nincsenek megjegyzések: