2008. november 3., hétfő

Szakácskönyvajánló

Dr. Peppertől jött a kérdés, melyik könyvem szeretem és miért. Gyorsan végig is néztem a polcomon és a kiválasztottam azokat, melyeket tényleg gyakran nyitogatok, nem kaphatóak a magyar könyvesboltokban (tehát valamilyen szinten különlegesek) és még nem csalódtam bennük.

Union Square Cafe Cookbook

A Union Square Cafe 5 egymás követő évben is elnyerte a Zagat Survey első díját, azaz hivatalosan is New York City legjobb étterme. A 3 csillagos étterem több könyvet is kiadott, én nyáron szereztem be közülök az elsőt. (Ha bárki meg akar lepni a folytatással, csak hajrá!) 160 receptet tartalmaz, stílusában olasz inspirált amerikai ételek a szó legeslegjobb értelmében. Néhány egyszerűbb fogástól (amiket én is posztoltam, lásd itt) eltekintve, tervezést és sok alapanyagot igénylő kreációk. A könyv nagy erőssége a "köretek" fejezet, kb 15 nem mindennapi fogást tartalmaz, mellyel megszínesíthetjük a mindennapjainkat. Ezen kívül minden fogás mellett találhatók jó ötletek és borajánló, ami megkönnyíti az ünnepi menü összeállítását. A desszertek egyszerűek és ellenálhatatlanok.
Elsősorban különlegességekre vágyó, a részletekkel szívesen pepecselős embereknek vagy mániákus gyűjtőknek ajánlom.

The Silver Palate Cookbooks
Julee Rosso és Sheila Lukins az a szerzőpáros, aki rengeteget tett az amerikai főzési kultúra megreformálásáért. Az egész onnan indult, hogy volt egy remek kis "bisztró"-juk Manhattanban, különálló deli részleggel. Óriási sikert arattak, így kiadták az első könyvüket, a The Silver Palate Cookbook-ot.
Ebben a könyvben mindenből van egy kicsit, a francia lecsótól a new england clam chowder-ig.
A Silver Palate Basic Cookbook tartalmaz mindent, az alfától az omegáig. Ha csak egy könyvet vihetnék magamra egy lakatlan szigetre (ahol persze egy jól felszerelt konyha várna), akkor nagy valószínűséggel ezt vinném magammal. Ha tényleg semmilyen ötletem nincs, abből mindig tudok ihletet meríteni.
A Silver Palate Good Times Cookbook pedig az ünnepi ételek, különleges fogások gyüjteménye. Változatos, kreatív ételek, igazi jutalom mind készíteni, mind enni őket.
Mindhárom könyv a szerzők saját ceruzarajzaival illusztrált, rengeteg idézettel és tippel fűszerezett remek alkotás.


The Avoca Cafe Cookbook
Miután írországi nyaralásunk során jó párszor Avoca cafékban ettünk, nem volt kérdéses, hogy ezt a könyvet is be kell gyűjtenem. Igazi XXI. századi csemege, telis-tele egyszerű, de nagyszerű receptekkel.
Akinek bejön a Good Food stílus, ezt is fogja komálni.
Nemcsak az angolszász konyha, hanem az ír ízek is megjelennek a könyvben, mely telis-tele van szépséges fotókkal és kedves írásokkal.


Remélem egyszer a második kötetet is a polcomon tudhatom.



Peter Reinhart: The Bread Bakers Apprentice


Ez pedig a kedvencem (ha még valaki nem jött volna rá). Nemcsak fantasztikusabbnál fantasztikusabb recepteket tartalmaz, hanem 50 oldalon keresztül ismerteti a kenyérkészítés 12 lépését, ahol tudományos alapossággal magyaráz meg mindent a szerző.
Ha valakinek eddig eszébe sem jutott kenyeret sütni, számítson nagy változásokra!!!!!!


































































































1 megjegyzés:

Doctor Pepper írta...

Köszönöm a választ Millie! Az Avoca Cafe-t már én is kinéztem magamnak, de most nagy lökést adtál, köszi!