2009. október 4., vasárnap

Vöröslencsés sárgarépaleves

Ezt a leves könnyű és gyors, ezenkívül remekül megtöri a hétköznapi ízek esetenkénti egyhangúságát. Nekünk nagyon ízlett!

Hozzávalók:
egy kis fej hagyma
40 dkg sárgarépa
15-20 dkg vöröslencse
2 liter húsleveslé (lehetőleg ne kockából)
só, bors, köménymag
korianderzöld
joghurt

Legelőször két tk köménymagot pattogtattam meg száraz serpenyőben.
Pár kanál olajon megfuttattam a hagymát, hozzáadtam a répát, lencsét, húsleveslét, a köménymag felét, sót, borsot. Addig főztem, amíg a répa meg nem puhult.
Ekkor botmixerrel lepürésítettem.
A maradék köménnyel, aprított korianderzölddel és joghurttal tálaltam.
Friss pitával vagy naan kenyérrel a legjobb!

Korianderzöld:
Nálam egy erkélyládában burjánzott egész nyáron, amit ollóval kb. kéthetente lenyírtam és lefagyasztottam. Hatalmas adagot sikerült így betárazni, ami biztos kitart jövő nyárig.

3 megjegyzés:

Sajtkukac írta...

Hú, nálunk ez kókusztejjel fut (és persze koriander meg kömény mag nélkül:-) )és örvend igen nagy sikernek!
N

Abile írta...

Jól néz ki... Sajnos nálunk a gyerkőcök nem eszik meg a köménymagot... Bár a múltkor már sikeresen átvertem őket, mert őrölve tettem az ételbe... így nem fedezték fel :o))

Limara írta...

Csodás ez a leves! :) Nagyon szeretem a vöröslencsét. Küldtem neked Oszkárt! :)