2010. augusztus 15., vasárnap

Vasárnapi ebéd - a borjúbécsi

Na vajon mi a legtipikusabb vasárnapi ebéd kis hazánkban (de az alattunk lakóknál tutira, mert minden vasárnap reggel a klopfolásra ébredek)? Hát persze, hogy a rántott husi.
Félre ne értsetek, én is szeretem. Az más kérdés, hogy még soha nem sütöttem "igaziból". Hogy miért? Mert mindenhol lehet kapni, mert úgyis anyu csinálja a legjobbat, és mert persze nem szeretem az olajszagot a lakásban...
Aztán a pénteki piacozás közben mégis vettem négy szelet borjúhúst, és vasárnap reggel mi is klopfoltunk :-D

Klopfolás után pedig paníroztunk és sütöttünk.
Csak a díszítésnél engedtük el magunkat kissé, amihez 2 főtt tojást, egy citromot, néhány ajókagyűrűt és kapribogyót használtunk.

Az eredményt én közepesnek könyveltem el, egy kicsit vékonyabbak is lehettek volna a szeletek és a panír is, bár a dolog így is túlmutatott az ehető kategórián.
Nem tudom mikor folytatjuk a kísérletezést, de addig is szeretnék egy kis közvéleménykutatást tartani:
Szerintetek mi a tökéletes rántott hús titka?

11 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

Látom neked is olyan a konyhapultud mint nekem. Te mivel kezeled? Nekem a mosogató környékén elég csúnya.
Tetszik,hogy ilyen szépen tálaltátok a húst.:) Én megettem volna,pedig nem vagyok egy nagy rántott húsis.

Millie írta...

Szia Réka!

Bio narancsolajas "keményolajjal" itattuk be még 2006-ban a pultot, hogy ne tudja kikezdeni a víz. Ez mélyen impregnálja a fát és megvédi a penészedéstől. Persze így is vigyázni kell rá.

nöné írta...

Kedvenc ételem a rántott hús, de érdekes módon a saját magam alkotásától nem vagyok hanyatt esve. Én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi a titka!

Sajtkukac írta...

AZ, hogy ne nekem kelljen megcsinálnom :-) Utálom sütni, a szagot, mindent. Úgyhogy az én szegény gyerekeim is ritkán kapnak :-)

Mosolyrend Évi :) írta...

Szió!
Imádom a rántott hús :)
Volt ahol nagyon kiszárították :( máshol meg számomra kicsit égett volt :( a tocsogósról ne is tegyünk említést ...
Én nem túl szárazan szeretem.
Elárulod a titkát????

Bernadett írta...

Szia! A tökéletes rántotthúst Hollókőn ettem gyerekkoromban. Azóta is így esszük: a kész husira tejfölt, és reszeltsajtot halmozunk.:) Isteni. De ha valami újra vágysz, akkor a husit éjszakára be kell áztatni, rozmaringos,sós, fokhagymás tejbe, és másnap kipanírozva szinte elolvad az ember szájában:)

Irenka írta...

Nálunk is népszerű a rántott hús, anyu és anyósom nagyon finomra tudják sütni, de már az enyém is alakulgat. Eddig ilyen praktikákat hallottam: ne álljon hosszú ideig besózva, csak közvetlenül panírozás előtt sózzuk. Nem kell túl vékonyra klopfolni, akkor könnyebben kiszárad. Alumínium lábasban, vagy a ma kaphatók közül a duplafalú inox lábasban, 2-3 ujjnyi (bő) olajban sütni, és csakis zsemleszínűre, nem pirosabbra.

meecee írta...

Imádom, de csak akkor ha valaki megsüti nekem, és lerakja elém.

Vesta írta...

Szerintem is az a legjobb, ha valaki megsüti és lerakja elénk, lehetőleg egy bécsi étteremben és legyen akkora, hogy lelóg a tányérról :)

A viccen kívül, tudtommal fontos a friss morzsa, a gyors panírozás és a sütésnél használt zsiradék mennyisége, minősége.Vastag falú vasserpenyőben szoktam sütni, ami tartja a hőt, és kb. 2 cm-es olajban, mozgatva közben a serpenyőt, hogy az olaj átcsapjon a húson.Így nem tapad rá a húsra a bunda, és papírkendőre szedem ki, hogy ne legyen zsíros.A zsiradékból az égett panírdarabokat is célszerű kiszedegetni, hogy tiszta maradjon.

Nálunk is rántott hús volt vasárnap, de sajnos nem bécsi, mert nem kaptam borjút.Viszont a gyerekeim már a szememre hányták, hogy milyen ritkán készítem, pedig szerintük az egyik legjobb kaja :)

Nyáron nem annyira zavar a zsírszagú konyha,úgyis nyitva a lakásban minden ablak, és ilyenkor a teraszon étkezünk,szóval paradox módon a melegben szívesebben sütök, mint télen :)

Mama A, írta...

Én készíteni sem szeretem és enni sem. Ellenben a családom imádja. Az a titka, hogy a panírozáshoz használt tojásba tejet teszek. Tojásonként 1-2 evőkanállal. Ettől a panír vékony és nagyon ropogós lesz. Persze lehet a hússal is "ügyeskedni", de szerintem ez az alapvető "titok"

cinnamon írta...

Mi is fűszeres tejbe szoktuk áztatni előző éjszaka - jó sok fokhagymával :-) ja, a rántott májhoz a májat is.