2009. március 18., szerda

Fahéjas-almás párolt vöröskáposzta libacombbal - Slow food deluxe

Merthogy ilyen is van nálunk, nem is ritkán. A képen ugyan a főszereplő a háttérbe szorult, de ez ne tévesszen meg senkit. Egyszer kell kipróbálni, és utána az ember azon kapja magát, hogy havi szinten molyol a libacomok tisztításával. Örök hála Sajtkukac Nikinek a receptért!
Egy kicsit testreszabtam (bocsi Gordon), és azért vésem ide, hogy jövő télen is legyen mivel dőzsölni.


Hozzávalók a káposztához:

egy kp fej lilakáposzta kb 0,5-egy centis csíkokra vágva

150 g vaj

100 g cukor

1,5 dl almaecet

egy tk fahéj

egy tk szegfűszeg teatojásba zárva

2-3 alma meghámozva, felkockázva


A vajat megolvasztom egy vastag aljú lábasban, rászórom a cukrot és a fűszereket. Rádobom a lilakáposztát, összekeverem, majd aláöntöm az ecetet. Fedő alatt 30 percig párolom. Ekkor hozzáadom az almát és még 20 percig párolom (fedő nélül), amíg az alma is puhácska lesz és a leve is besűrösödik.A teatojást eltávolítom, és langyosan tálalom.


A libacombnál a bevett módszerem az, hogy előző este (de akár 2 nappal a nagy attrakció előtt) megtisztítom a combokat (fejenként egyet), beírdalom és jól besózom. Beteszem a hűtőbe.Másnap alaposan leöblítem a sót, beteszem a combokat egy sütőzacskóba, aláteszek 2-3 fej karikára vágott hagymát, 8-10 egész fokhagymát, egy babérlevlete, rozmaringágacskát, kakukkfüvet, borsszemeket. Lezárom a sütőzacskót és 3 órán keresztül sütöm 150 fokon a combokat.Kibontom a zacskót, majd 200 fokon ropogósra pirítom a combokat.Ezzel a módszerrel a combok kívül mindig ropogósak, belül pedig omlósak lesznek.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hú, ettől a kajától már Sajtkukacéknál is majdnem transzba estem. Imádom a lilakáposztát!!!! Az a husika is nagyon guszta ám mellette :)

Üdv,
Nyestkutya

Ági, aki főz írta...

Izé, nem lehetne valahogy küldeni egy adagot? CSak egy ici-pici kóstolót? Légyszi...

Névtelen írta...

Én is kérek szépen! :)

lúdanyó írta...

Megcsináltam a káposztát: nagyon finom lett :) Kicsit változtattam én is a recepten, 10 dkg vajjal készült és szegfűszeg helyett szegfűborssal.
Meg a libát lecsréltem malacra érthető okból :)