2010. július 12., hétfő

Novák tata kedvence

Van nekünk egy rokonunk, aki nem csak színész és rendező, de jól is főz. Évente egyszer-kétszer összejövünk, és próbáljuk egymást "lefőzni". Valamikor 2004 őszén kezdtük ezt a sporttevékenységet (azaz a testtömegnövelést), akkor ezzel az "előétellel" indult az Andris által főzött ötfogásos, magyaros ízekre komponált vacsora.
Én jobban szeretem főételként, mert igen laktató, így a hozzávalók mennyiségét is ennek megfelelően adom meg.
S, hogy ki a Novák tata?
Novák Péter (alias Kimnowak) táncos-koreográfus édesapja, akinek a legenda szerint ez volt az egyik kedvenc étele.

Egy kis kiegészítés Teamami jóvoltából:
"Novák tata a Honvéd Táncszínház művészeti vezetője, aki az egyik megteremtője a magyar néptánciskolának. Nem utolsósorban ő alapította a Bihari Táncegyüttest.
Rendkívüli koreográfus.
Ezen kívül a Magyar Művészeti Akadémia tagja, Kossuth díjas,és számos kitüntetése mellett magáénak tudhatja a Magyar Köztársaság Aranykoszorúval díszített Csillagrendjét és a Magyar Köztársaság Érdemrend Középkeresztjét is.
Csodálatos ember."

Hozzávalók 4 főre:
12 nagy fej gomba
250 g bryndza
2 kis fej lilahagyma
egy kis csokor petrezselyem
12 szelet bacon
száraz fehérbor
vaj, bors

A hagymát felaprítom, kis vajon üvegesre párolom.Hozzáadom a bryndzát, hagyom, hogy felolvadjon. Borsozom, összekeverem a felaprított petrezselyemmel. (Nem szabad külön sózni, hisz a szalonna és a bryndza is elég sós!)
Ezt a tölteléket belekanalazom a gombafejekbe, melyeket egy-egy csík baconbe tekerek. A gombafejek alá öntök egy kis száraz fehérbort és 200 fokos sütőben kb fél óra alatt készre sütöm őket.
Egy szelet kenyérrel és egy pohár borral igen finom vacsora!
Nálatok hogy készül a kedvenc töltött gomba?

3 megjegyzés:

Ildy írta...

Ahh! Mást nem is tudok írni:)
Brindzát először a 80-as években ettem (akkor még) Csehszlovákiában, szintén baconnel egy friss kiflibe tömködve. Minden nap ezt reggeliztem, egyszerűen imádtam. Azóta sem találtam olyan fincsi brindzát. Köszi a receptet!

TeaMami írta...

Hogy kis is Novák Tata? :)
A Honvéd Táncszínház művészeti vezetője, aki az egyik megteremtője a magyar néptánciskolának. Nem utolsósorban ő alapította a Bihari Táncegyüttest.
Rendkívüli koreográfus.
Ezen kívül a Magyar Művészeti Akadémia tagja, Kossuth díjas,és számos kitüntetése mellett magáénak tudhatja a Magyar Köztársaság Aranykoszorúval díszített Csillagrendjét és a Magyar Köztársaság Érdemrend Középkeresztjét is.
Csodálatos ember.

A bryndza isteni lehetett! :)

nellgwyn írta...

Megcsináltam, a kedvesemet levettem vele a lábától. Köszi a receptet:)