2012. június 5., kedd

Eper daiquiri

Igazából most sincs időm posztolgatni, de van valami, amit már tavaly meg akartam osztani. Mert sokkal jobb, mint a mojito (bár azt is nagyon szeretjük) és a legeslegjobb most, az eperszezon zenitjén. Én először New Yorkban kóstoltam és azóta is a kedvenc tavaszi koktélom.



Mi kell hozzá? 

Mézédes eper (200 g)
Jégkocka (egy marék)
Fehér rum (mondjuk Bacardi)
Némi cukor vagy méz ízlés szerint
Esetleg egy pici citrom/lime és menta a dekoráláshoz.


Az epret (adagonként kb 200 g) kicsumázom, megmosom és kisebb darabokra vágom. Hozzáadom a cukrot és egy kicsit hagyom összeérni. A cukor kihozza az eper színét, így mindenképpen megéri egy kis türelem.
A botmixer poharában összeturmixolom az epret, majd hozzáadom a jégkockákat és addig turmixolom, amíg jégkása állagú nem lesz.
A végén hozzáadom a rumot, összekeverem. Hosszú (long drinkes) poharakba töltöm, esetleg eperrel, lime-mal  vagy mentával díszítem.

3 megjegyzés:

Vesta írta...

Valóban ritkán írsz, de élni tudsz! :)

Névtelen írta...

Szia! Nem írsz többé? Nagyon szerettem a blogodat, bár sosem kommenteltem, nem vagyok az a típus! Imádtam az édességeket, különösen a fagyikat meg minden mást is és a gyerekfotókat is :-)

Névtelen írta...

De annak is örülök, hogy legalább nem törölted a blogod. Soha semmit nem mentek és amikor épp előkeresek valamit, mindig rettegek, hogy egyszer már nem lesz fent...
Évi