2009. június 11., csütörtök

Rukkola krémleves füstölt lazaccal

Hiszek abban, hogy a jó dolgoknak nem kell bonyolultnak lenni. Ez a leves, az egyik legjobb bizonyíték erre. Pár hete Líviával a Culinárisban ebédeltünk, onnan az "ihlet". Ott füstölt tonhal szerepelt levesbetétként, de mivel ez viszonylag nehezebben beszerezhető, nálam "csak" füstölt lazac került bele. A rukkola jellegzetes íze teljesen megszelidül, szinte csak "zölddé" válik a hozzáadott kiegészítők mellett...
Egy szelet pirítóssal és egy pohár rozéval (mondjuk Konyári) maga a mennyország. Nem túlzás, ez az idei év legfinomabb levese! Hozzávalók:
egy doboz rukkola (100 g)
kb. 7 dl igazi alaplé vagy húsleveslé (kocka NEM jó!)
egy fej hagyma
2 dl tejszín
füstölt lazac (tonhal)
pirítós

A hagymát apróra vágtam, kevés vajon megdinszteltem. Felöntöttem a húsleveslével és kb 5 percig forraltam. Beleszórtam a rukkolát, majd a botmixerrel összeturmixoltam. Végül hozzákevertem a tejszínt.
Jéghidegen (!!!), füstölt lazaccal és pirítóssal tálalom.

Tavalyi év legfinomabb levese pedig ez volt.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Millie,
Köszi, hogy kikísérletezted az arányokat, szerintem is nagyon finom volt a leves.
Lívia

U.i: Már írom a listát, hogy mi mindent kell megkóstoltatnom Veled, hogy aztán megfejtsd a titkot.

Névtelen írta...

Hú.. sürgősen be kell szereznem egy adag rukkolát.. ez biztos fogamra való lesz!!

Üdv,
Nyestkutya

Névtelen írta...

Egyrészt kérdezném, hogy a rukkolát mennyi ideig főzöd másrészt, hogy egy kis sűrítő anyagra nincs-e szükség?

Millie írta...

Kedves Névtelen!

A rukkolát nem főzöm, és sűrítőanyag sem szükséges szerintem.Amikor jól kihűl, sűrűbb álagú lesz, mint forrón.
Ha mégis teszel bele, akkor az max. egy tk. étkezési kéményítő legyen.

Millie írta...

Állagú és keményítő
Még korán van....