2009. május 19., kedd

Karamell fagylalt

A hétvégén elkészítettem életem első Pavlováját a májusi GoodFood alapján és nem sikerült. Azaz a szépnek tervezett csokis hab szétfolyt a szilikonos sütőlapon, és a teteje egy kicsit be is repedezett. Mint az ilyenkor Murphy törvénye alapján lenni szokott, a tortát ajándékba akartam vinni a vasárnap délutáni grillezéshez. Időm már nem volt újrakezdeni, így egy nagy tálba beletörtem a csokis habcsókot, a fonott kosaramba csaptam fél liter tejszínt és a habszifonom, valamint egy üveg magvazott meggyet, némi epret, és a helyszínen kreáltam egy igen finom poharas desszertet az alkotóelemekből.
A megmaradt 6 tojássárgájából pedig klasszik karamellfagyi lett ma, a Möszjő után szabadon (azaz, ami volt itthon, az került bele).

Hozzávalók:
6 tojássárgája
450 g cukor
egy liter zsíros (3,6%) tej
70 g vaj
2,5 dl sűrített tej (cukrozatlan)
só ízlés szerint

A cukor kb 2/3-át karamellizáltam, majd óvatosan hozzáadtam a vajat. Mikor az feolvadt vékony sugárban beleöntöttem a sűrített tejet (miközben kavargattam). A tojások sárgáját a maradék cukorral kikevertem, hozzáadtam fokozatosan a tejet, majd ezt az egészet ráöntöttem a karamellre. Egy kis sót is tettem bele.
Folyamatosan kevergetve sűrűre főztem, majd jéghideg vízfürdőben kihűtöttem. Egy estére betettem a hűtőbe, ma pedig munkából hazaérve beletöltöttem a fagyigépbe.
Csokiöntettel és cukrozatlan tejszínhabbal ettük.
(Kevésbé puristáknak ajánlom a sós mogyorós karamellöntetet vagy esetleg a grillázsdarabokkal történő dúsítást).

1 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Én is karamelles fagyit csináltam a hétvégén! http://agifoz.blogspot.com/2009/05/csikok-helyett-foltok-de-finom.html