2008. augusztus 28., csütörtök

Casatiello

Mit szólnál egy instant szendvicshez? Amit nem kell kenegetni, nem potyognak belőle az alkatrészek és csomagolni sem bonyolult (főleg ha muffinformát használsz)? Ízre sem az unalmas kenyér, hanem gazdagabb. Mondjuk, mint egy sós panettone vagy unokatestvére a briós...
Most csukd be a szemed és képzeld el a brióst a kedvenc szalámiddal és sajtoddal egybesütve. Ha nem nyeltél egy nagyot, kiestél a játékból!
Ha igen, itt a recept:

Hozzávalók:
A "kovászhoz":
1/2 pohár kenyérliszt
1 ek porélesztő
1 pohár langyos tej vagy író

A tésztához:
3 és 1/2 pohár kenyérliszt
1 tk só
1 ek cukor
2 nagy tojás enyhén felverve
3/4 pohár vaj (kb 160 g)
3/4 pohár olvadékony sajt felkockázva
szalámi ízlés szerint, felkockázva és kissé előpirítva

A kovász hozzávalóit összekevertem és egy órán keresztül állni hagytam.
Közben felkockáztam a sajtot, és előpirítottam a szalámit (nálunk most a borsos a nyerő). A kovászhoz adtam a lisztet, a sót, cukrot és tojás és kissé összedolgoztam, hogy egybeálljon. 10 percet pihentettem. Ezek után négy adagban beledolgoztattam a vajat is a robotgéppel és úgy 12 percen keresztül dagasztottam. A végén még adnom kellett hozzá egy kis lisztet, hogy elváljon a tál falától. Selymes és rugalmas tésztát kaptam, melyhez már kézzel kevertem a szalámikockákat és a sajtot (ma emmentáli és füstölt sajt került bele vegyesen).
Kiolajozott tálban 90 percig kelesztettem.
Közben kibéleltem sütőpapírral egy tortaformát, és az oldalára is szerkesztettem egy csíkot, mintha panettonét szeretnék sütni. (Ha ez bonyolultan hangzik, akkor alaposan kivajazott és lisztezett muffinformát ajánlanék, amit félig kell csak megtölteni és a későbbi szeletelés gondját is megspórolja az ember lánya...) A megkelt tésztából golyót formáltam és a formába tettem. Addig hagytam kelni, míg egy tetejéig nem ért. Sőt egy kicsit azon túl is.
Ekkor előmelegítettem a sütőt 180 fokra és 20 percen keresztül sütöttem. Ekkor mérsékeltem a hőt, 165 fokon sütöttem aranybarnára.
Sajnos nem bírtuk kivárni míg kihűlt, ezért ez a vágási felszín nem a legszebb. Mire újra fényképezni tudtam volna pedig besötétedett. De az íze páratlan volt!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez pazar!!
Biztosan kipróbálom, és persze muszáj egy vegán változatot is legyártanom belőle :-)
Niki

Tina írta...

De jó ez, köszi!!:-)