2008. augusztus 29., péntek

Mentafagyi

Az amazon.com jól tudja hogyan kell vevőt csalogatni. Pár oldal elejéig hagy minket belekukucskálni a könyvekbe...
Mikor először klikkeltem a Möszjő könyvére, akkor nekem a mentafagyival töltött mandulás profiterolnál nyílt ki, melyet stílusosan a legsötétebb forró csokiöntettel öntöttek nyakon. Ahogy megláttam a képet, elvesztem.
Sajnos a teljes receptet még nem sikerült kiviteleznem, de a mentafagyiig már eljutottam.
Az tökéletes lett. Chilii kolleganő is posztolta már ezt a csodát, de az ő könyvében, kicsit mások az arányok, így bepötyögöm én is.

Hozzávalók:
500 ml zsíros tej
125 ml tejszín
55 g friss menta
6 tojás sárgája
100 g cukor
frissen őrölt feketebors (3-4 tekerés)

A tejet és a tejszínt összeöntöttem és felforraltam a felaprított mentával. Fél óráig állni hagytam. (Itt le lehet szűrni a mentát, ha valakit idegesítene a "zöldség". Én benne hagytam, mert így szeretem) A tojás sárgáját habosra kavartam a cukorral, majd lassan, kis adagokban hozzákevertem a tejes tejszínt. Újra feltettem főni, közben végig kavargattam. Mikor sűrösödni kezdett (80 celsius fok), levettem a tűzről és hideg vizes fürdőbe állítottam a kotyvalékot. Kihűlés után a fagylaltgépre bíztam a további munkát.
Csokiöntettel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: