2008. augusztus 18., hétfő

Fahéjas és kakaós csiga

Két táborra szakad kiccsaládunk, ha választanunk kell. Én kategórikusan fahéj párti vagyok, az uramé az összes kakaós. Egy szem csemeténk még nem döntött, mindkettőt lelkesen majszolta.
A sütés apropóját öcsém látogatása szolgáltatta, őt (is) akartam elkápráztatni a kora reggeli illatkavalkáddal.
Hozzávalók:
6 és 1/2 ek cukor
1 tk só
80 g vaj
1 tojás
1 narancs reszelt héja
450 g finomliszt (+/- 10 %)
2 tk porélesztő vagy 20 g friss
300 ml tej vagy író

fahéjas cukor (6 ek cukor és 1,5 kanál fahéj) és kakaós cukor

1. Az élesztőt megfuttatom a tejben, majd hozzáadom a cukrot, sót és vajat. Belekeverem a narancshéjat, az enyhén felvert tojás és kanalanként adagolom a lisztet. (Nem is szoktam mérni, hanem annyit teszek bele, hogy közepesen lágy tésztát kapjak.) Robotgéppel 10 percig dagasztom. Kiolajozott tálba teszem, körbeforgatom, majd folpackkal letakarva hagyom 2 órát kelni (amíg duplájára nem nő).

2. Olajjal vékonyan lekenem a pultot, ráborítom a tésztát. Téglalap alakúra nyújtom. Mivel én úgy szeretem, hogy sok fahéj legyen benne, elég vékonyra szoktam nyújtani (kb 3-5 mm).

3. Megszórom az egyik felét fahéjas, a másik felét kakaós cukorral. Óvatosan feltekerem.

4. Nem szeretem, ha sok szórodik ki, ezért hagyom a tekercset állni (hogy egy kicsit beleolvadjon a tésztába a cukor). Közben kibélelek egy nagy tepsit sütőpapírral.

5. Másfél-két centi széles csigákat vágok a tekercsből, egymástól egyenletes távolságra helyezem őket a tepsin. Lefedem őket folpackkal.

6. Kb. másfél órát hagyom kelni, ha összenőnek sem baj, sőt, annál jobb. Mikor sütésre késznek tűnnek beteszem őket a hűtőbe egy éjszakára. (Akár meg is lehet sütni, de én mindig reggelire készítem)

7. Reggel első dolgom, hogy 180 fokra előmelegítsem a sütőt és kivegyem a csigákat a hűtőből.
Kb 20-25 perc alatt sülnek meg, addigra mindenki felébred az illatokra és izgatottam várja a reggelit.

8. Egy pohár lattéval mennyei!

2 megjegyzés:

chriesi írta...

Valóban mennyei! Még langyosak...mmm...!

Névtelen írta...

Én is megsütöttem:)
Bevettem az állandó süttendő fincsik közé:)))

amotae