2008. május 30., péntek

Rebarbara CRISP

Elég hülyén hangzana a rebarbara ropogós, így megtartottam az ámerikás nevet. Ha valakinek nem tetszik, nevezze csak morzsának... A lényegen nem változtat: Eddig ez a legjobb, amit rebarbarából készítettem (és nem kétszer próbálkoztam, elhihetitek). Már régóta motoszkál bennem, hogy mi a csudának előfőzni a zsenge rebarbarát, amitől max csak slájmos lesz, jobb nem. Így esett ma a választásom erre a receptre, ami minden várakozásomat felülmúlta.

Először is bemelegítettem a sütőt 200 fokra. Majd fogtam egy kiló zsenge rebarbarát és kb. 1,5 centis darabokra vágtam. Rászórtam 3 ek. lisztet, 3/4 pohár cukrot és összeforgattam. Kivajaztam egy 30 cm-es piteformát, beleöntöttem a rebarbarás keveréket. Morzsát készítettem 3/4 pohár lisztből, fél pohár barnacukorból, egy mokkáskanál fahéjból valamint kb. 90 g puha vajból. Serpenyőben megpirítottam bő egy pohár diót és a morzsába kevertem. Mindezt a rebarbara tetejére terítettem és betoltam a sütőbe. Kb. 30 perc alatt sült meg (amikor a morzsa aranybarna és a rebarbara bugyog alul).

Mivel ma elutazunk, tök üres a hűtőnk, így csak pár szem szamócával fényképeztem le a "művet". De remek kísérője lehet egy-két gombóc vanília vagy gyömbérfagyinak, esetleg tejszínhabbal, vagy tejfölös-tejszínnel is ígéretes csemege! (Egyébként egészben akartam szállítani, de az illatfelhő azt követelte, hogy kóóóóstolj meg! Majd ráfogom a macskára...a pákosztosra! :-D)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mmmmmm:-) Jól hangzik!:-)