2008. július 26., szombat

Az évezred csokis kekszei ( The New York Times' Chocolate Chips Cookies)

Július kilencedikén egy nagyon kellemes kis írással lepte meg a világot The New York Times Dining and Wine melléklete. A csokoládédarabos keksz nyomába eredtek és nem adták fel, míg meg nem találták az igazit. Itt olvashatjátok. Voltak olyan nagyvonalúak, hogy közölték a receptet is!
Aztán ahogy az lenni szokott, tornádóként söpört végig a láz a nyugati gasztroblog oldalakon, az elmúlt két hétben mindenki ezt sütötte és ette...általános megelégedéssel.
Egy darabig lestem, hogy ki lesz a szemfüles és posztolja magyarul, egész addig, míg a Möszjő kekszei elfogytak a dobozból és valamivel pótolnom kellett az ŰR-t.
Valami egészen fantasztikus dolog sikeredett!Hozzávalók:
240 g finomliszt
240 g kenyérliszt
1 és 1/4 tk szódabokarbóna
1 és 1/2 tk sütőpor
1 és 1/2 tk só
283 g vaj
283 g barnacukor
226 g krisztálycukor
2 nagy tojás
2 tk vaníliaesszencia
566 g csokoládépasztilla (minimum 60% kakaótartalommal)

A vajat kikavartam a cukorral, majd hozzáadtam a tojásokat és a vaníliaesszenciát. Beleszitáltam a lisztet és az egyéb adalékokat, végül a csokoládédarabokat. Ahogy összeállt folpackkal lezártam az edényt és betettem a hűtőbe.
Az első számú titok: minimum 24 órát kell pihentetni, hogy az ízek összeérjenek. 36 óra múlva ideális megsütni. (Ezt meg tudom erősíteni: mindig azok a kekszeim sikerültek a legjobban, amire nem volt időm hirtelenjében megsütni és 1-2 napot állt a massza a hűtőben)
Kettes számú titok: Sütés előtt meg kell sózni egy icipicit!!!!

Szóval 36 óra múlva kivettem a cuccot a hűtőből, két tepsit kibéleltem sütőpapírral és olyan 60-70-80 g-os darabokat kanalaztam rájuk. Egyszerre 6 darab fért egy tepsibe. 180 fokos sütőben 18-20 perc alatt aranybarnára sütöttem őket. 24 darab lett.
Egy nagy pohár hideg tejjel egészen katartikus élmény volt még langyosan. :-D

4 megjegyzés:

chriesi írta...

Mmmm szinte érzem az illatuk!

Tina írta...

Miccccsoda kép!!;-)))

szazala írta...

Rászántam magam a sütésre,már régen elmentettem ezt a receptet.A kérdésem az lenne,hogy a másfél tk só belemegy a tésztába,vagy csak a sütés előtti sózásra való?Köszi a választ!

Millie írta...

Én beletettem.