2008. április 17., csütörtök

Brokkolis csirke gratin

Nagyon szeretem az egytálételeket. Ízletesek, egyszerűek, laktatóak, ...minden földi jóság bennük van. Az elmúlt hetekben elég gyakran készítettem csőben sült brokkolit, amit most egy kicsit beturbóztam (részben a blog kedvéért is).

A reggeli bevásárlást követően elővettem az egyetlen kuktámat, amit még Péter a legénykorából mentett át. Így is néz ki: iszonyat ronda alumínium, kb. 4 literes és nem is zár tökéletesen, illetve jól el lehet vele szórakozni. Belepakoltam 4 csirkecombot, 2 felkarikázott répát, egy kis fej négybe vágott zellert, egy hagymát, egy fokhagymát, petrezselyemzöldet, néhány szem borsot, pár ág kakukkfüvet és egy babérlevelet. Felöntöttem vízzel, sóztam és odatettem főzni. Ahogy felforrt, elkezdett szivárogni a tetejénél, ekkor egy kicsit igazítottam a fedőn és 30 percig főztem.

Közben rózsáira szedtem bő fél kiló brokkolit és sós vízben "blansoltam". Ekkor Dani úgy döntött, mégsem alszik délelőtt, így akadt egy kis társaságom is. Gyorsan a kezébe adtam egy almát, hogy ne unja meg olyan hamar a főzőcskét.

A brokkolit leszűrtem és beszórtam a lasagne sütő tálamba (A képek tanulsága szerint sincs középméretű tepsim, így szinte mindig ezt használom. ) A csirkés zöldséget is átszűrtem, majd a csirkehúst is lebőröztem és kicsontoztam, apró darabkákra tépve bekerült a brokkoli mellé.
Az csirke levéből kb. 6 dl-t kimértem, a többit befőttes üvegekbe mértem, hogy az alaplé-raktárt gyarapítsam.

Szósznak most nem bechamel készült, bár nagyon hasonlít hozzá, de attól sokkal ízesebb.
50 g lisztet 50 g olvasztott vajon pár percig kevergettem (nem szabad megbarnulnia) és felengedtem 6 dl alaplével. Belekevertem 2 dl tejszínt és sűrű mártássá főztem. Sóval, borssal, szerecsendióval fűszereztem, majd a csirke-brokkoli keverékre öntöttem.

A tetejére morzsa került, mely egy kanál olvasztott vaj, kb 10 deka zsemlemorzsa és 50 g reszelt parmezán összekavarásával készült.
180 fokon sütöttem, amíg a morzsa szépen meg nem pirult.

1 megjegyzés:

chriesi írta...

Juj ez isteni lehet, főleg hogy a szósz a tojást leszámítva az épp aktuális kedvencem kísérteties mása. Ki fogom próbálni.