2008. április 15., kedd

Paradicsomszósz

Még tegnap vettem két kispajtit a hűtőben csücsölő padlizsán mellé, és elhatároztam, hogy padlizsán parmigiana lesz a vacsora. Mivel D. nem igazán zöldségevő minden tudásom igyekeztem latba venni, hogy minél ízletesebb és álcázottabb legyen a dolog. Sikerült életem legjobb paradicsomszószát megfőznőm- nem is rossz kezdetnek!

Először is apróra vágtam 3 nagyobbacska fej vöröshagymát és 2 gerezd fokhagymát és egy közepes répát. A zöldségeket kicsi megsózva takaréklángon elkezdtem megpárolni. (kb. 20-25 perc) Aztán rázuttyintottam egy üvegnyit (7dl), a szüleim által befőzött paradicsomból. Ez állagra félúton van a nagyon sűrített és paradicsomlé között...ha valaki boltiból főzne. Belekevertem egy fél evőkanál bazsalikomot, egy fél teáskanál kakukkfüvet, egy csipet cayenne borsot, egy kis babérlevelet és hagytam kb. fél órát rotyogni. Időnként persze kavartam rajta egyet-egyet, a vége felé pedig egy kis marék petrezselymet szórtam bele (aprítva), ha lett volna koriandert is tettem volna...de nem volt.
Kivettem a babérlevelet és a botmixerrel krémesre aprítottam a szószt. Sóztam, borsoztam és egy teáskanál balzsamecettel koronáztam meg, mely sokkal intenzívebbé tette az ízeket.

Most sajnálom, hogy egyből nem dupla adagban követtem el, mert szerénykedés nélkül mondhatom, zseniális lett! Akár így önmagában spagettivel, vagy egyéb ételekhez is nagyon finom! Remekül lehet fagyasztani, de hűtőben is eláll napokat!

Nincsenek megjegyzések: