2008. április 26., szombat

Mustáros csirke

A minőségi mustár az egyik legjobb befektetés a konyhában. Érdemes rögtön többfélét is tartani, dijoni-t, magvasat, esetleg mézeset (de ez egyszerűen el is készíthető), és egyéb fűszerekkel kombináltakat... Ha semmi nem jut az eszembe, vagy csak lusta vagyok, akkor is nagyot lehet velük alakítani.

Reggel családilag piacoltunk. Szerettem volna halat venni, de a látvány nem győzött meg a Cédrus piacon (mondhatni gusztustalan volt), így megint csirke lett belőle, pontosabban csirkecomb. Egy kicsit unom már, de Dani miatt hanyagolnunk kell a szárazabb és több fogat igénylő húsokat.

Itthon gyorsan bedörzsöltem őket francia magvas mustárral, és állni hagytam kb. 1 órát a pulton.
Aztán bepakoltam őket a cseréptálamba, sóztam, borsoztam és kb. egy dl. száraz fehérbort öntöttem alájuk. 200 fokon egy óra alatt szépen megsültek. (fóliát csak kb 20 percig tettem rájuk)
Ekkor a pecsenyelevet kiöntöttem egy szószóslábasba, zsírtalanítottam (nagyon fontos, mert hájasak ezek a mai csibemadarak), és egy bő deci tejszínnel felengedtem. Lassú tűzön besűrítettem, addig a húst a félig nyitott sütőben melegen tartottam.
Krumplipürével tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: