2008. április 27., vasárnap

Máktorta vaníliás-mézes mascarponéval

Ez a máktorta egy mák "brownies". Talán túlzóak az arányai, de számomra ez az ideális mákmennyiség egy sütin belül :-D És nem vagyok vele egyedül, a mai vendégeink is "mák-aholic"-ok :-D
A recept egyébként az A38 hajó dolgozó Vipler Györgyöt dícséri.
A tészta:
300 g darált mák
150 g
cukor
2 ek. liszt
kb. 3 dl tejszín
2 tojás
A hozzávalókat keverjük össze, majd öntsük kivajazott 24 cm-es hullámos szélű piteformába. 160 fokon kb. 25 perc alatt süssük meg.

Krém:
250 g mascarpone
½ vaniliarúd
egy-két ek. méz
Aki turbózni szeretné, tegyen a mákos masszába rumba áztatott aszaltszilvát, vagy áfonyát!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Máktorta, hát megsütöttelek! És nem bántam meg... nagyon ízletes édesség ez egy mákimádónak:)Annyit variáltam, hogy nem mascarponéval fogyasztottuk, hanem egy kis fahájas, citromhéjas vörösborban pároltam hozzá pár szem aszaltszilvát és azzal bolondítottuk meg. Ajánlom ezt a variációt is:)

Millie írta...

Nagyon rossz lehetett úgy is!!! :-P

Ha egyszer sok időm lesz, levendulával is ki fogom próbálni :-D
Szerintem nagyon izgalmas kombináció lenne!

chriesi írta...

Én is nagyon mákos vagyok, ezt tutira ki fogom próbálni.

Tina írta...

Itt is kipróbálva, nagyon köszi!:-) Hétköznapi, "póriasabb" változatom: tejszín helyett tejjel (csak így 15 perccel tovább kell sütni), valamint mascarpone helyett áfonya- vagy eperdzsemmel!
Gyors, pofonegyszerű és isteni tényleg!;-)