2008. április 19., szombat

Paszternákleves olivával

A múlt héten belebotlottam egy paszternákleves receptbe, és gyorsan utána is olvastam ennek a ritka zöldségnek itt.
Majd a tegnapi "bosnyákolás" alkalmával sikerült egyet be is szerezni attól a nénitől, akitől pár hete a csicsókát vettem (sajnos nem lett belőle semmi, de most újra vettem fél kilót :-). Ma pedig munkához láttam az Avoca első szakácskönyve alapján, a receptet helyenként módosítva.

Felkarikáztam egy póréhagymát és megpároltam olíva olajon. Hozzáadtam a kb. 400 g felkockázott paszternákot és takaréklángon puhára pároltam azt is. Ezután hozzáadtam 2 gerezd zúzott fokhagymát és egy bő ek. apróra vágott friss rozmaringot. Egy percig kavargattam, majd felengedtem 7 dl alaplével (eredetileg zöldséglé van a receptben). Összefőztem, majd botmixerrel egy kicsit pürésítettem. Sóztam, borsoztam, fekete olajbogyóval tálaltam.

Konklúzió: Érdekes étel. A paszternák édességében volt némi dióra emlékeztető, ami elég erős kontrasztot adott az olajbogyónak. Nekem speciel nem lesz a szívem csücske, bár a fiúknak nagyon ízlett. Ha az ember inkább ízlelni akar, nem pedig feltétlenül jól lakni, akkor érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések: