2008. április 8., kedd

Hagyományos citromos sajttorta









Tészta:
85 g édes teasütemény (pl győri omlós)
100 g őrölt mandula (dió és mogyoró is lehet)
45 g olvasztott vaj

A teasütit ledaráljuk (én aprítógéppel töröm össze) és összekeverjük a mandulával és olvasztott vajjal. Egy tortaforma aljára döngöljük-tapasztjuk ezt a "morzsát".

Töltelék:
600 g krémsajt
250 g cukor
185 ml tejföl (én egy pohárral teszek bele)
6 tojás
1 evőkanál reszelt citromhéj

A hozzávalókat robotgéppel alaposan kikeverjük, a tésztára öntjük és 140 fokos sütőben szilárdulásig sütjük.

Ha van otthon savanykás gyümölcs (áfonya, ribizli) nagyon finom tortazselét lehet tenni a tetejére...

Vagy citromkrémmel is lehet tálalni:

90 g vaj, 125 g citromlé, 220g kristálycukor, 2 tojás (ezt forró gőzfürdőben keverjük sűrűsödésig, majd hagyjuk kihűlni)

A döngölt alapból ki lehet hagyni az olajos magvakat, csináltam már úgy, hogy egy zacsi győri édest összeaprítottam, és annyi olvadt vajjal kevertem ki, amennyi a morzsás állaghoz kellett.

A másik tapasztalatom, hogy bármilyen tortaformát is használok egy kicsit mindegyik ereszt, szóval a sajtkrémes töltelék mindig szivárog az elején...
Nálam az vált be, hogy egy réteg sütőpapírt teszek a csatos tortaforma aljára (kicsit lazán)és így kapcsolom öszze... a papír jól tömít, nincs több szivárgás. De a biztonság kedvéért teszek alá még egy tepsit, mert uuuutálok sütőt vakarni...

Sütés közben a sajtkrém feljön (végülis egy felfújt), majd hűlés közben összeesik, nem szabad megijedni...ha kicsit "kráteres" lesz a végén emiatt, azt pont jól lehet álcázni a tortazselés gyümikkel.. (egyébként ez annál inkább igaz, minél jobb minőségű a tojás)

Már legalább 15-ször megcsináltam ezt a tortát, nem lehet elrontani!






1 megjegyzés:

tarka-barka írta...

hmmmmmmmmmm legközelebb teszteljük is..? ;)