2008. április 29., kedd

Pesto

Ma is folytattam a hűtőkirámolást, azt esszük, amit találunk... délben például pestos pennét. 3 dolog is szólt mellette: Dani egész véletlenül odavan érte. A fagyasztóban volt még egy adag a nyári készítésből. 15 perc alatt kész.
Először nem akartam ebből post-ot csinálni, hisz a pesto már egyáltalán nem kuriózum (hálistennek). De aztán Szilvi meggyőzött, hogy van, akinek még hasznos lehet ez a szösszenet.

Az én pesto genovese-m:
20 dkg fenyőmag
4 dl olivaolaj
40 dkg bazsalikomlevél
20 dkg reszelt parmezán/pecorino





Ebből legutóbb egy liternyi pesto lett, amit kis műanyag dobozkákban tároltam a fagyasztóban. Én speciel melegszendvicsalapnak imádom a legjobban. Ma fogyott el az utolsó adag, de már szépen nő az új "ültetvény".
Az ültetvénynek egyébként vicces eredete van. Pár éve a szokásos péntek délutáni Bosnyák-portyámon botlottam bele egy nénikébe, aki egy vödörben bazsalikomot árult. Olyan jó 70 cm-es példányokat. Kérdeztem mennyibe kerül? 400-ért mindet vihetem, hangzott a válasz. Gyorsan előkapartam egy 500-ast, amiből aztán visszakaptam 300-at (süketülök). És még a diszperzites vödör is az enyém lett :-D
Hetekig tároltam az erkélyen a növényeket, vízben állva...de soha nem ültettem el. Szegénykém kínjában magokat is termett, így az ükunokái azóta is virulnak egy lavórnyi méretű balkonládában.

Nincsenek megjegyzések: