2008. június 13., péntek

Borsóleves

Elég változatosan ettünk gyerekkoromban is, ha mégis aposztrofálnom kellene ezt a levest, akkor azt mondanám: ezen nőttünk fel. Hetente egyszer biztos az asztalra került szezonban. Azóta nem nagyon fejtettem borsót, egészen két nappal ezelőttig. Lehet hogy Danikapitány is ezen fog felnőni?

Ettől a levesnél nem sok egyszerűbb létezik, ezt a posztot főleg magamnak és a levest még sosem főzött barátnőimnek írom. Egy dologra kell csak figyelni: csakis zsenge tavaszi zöldségekből lesz fenséges! Szóval irány a kert vagy a piac!

Nem kell hozzá más, mint egy kiló borsó (héjában), egy kis csokor petrezselyem (4db) zöldjével, egy köteg répa (5-6 db). Zsenge karalábé, karfiol, újkrumpli opcionális.


Egy közepes fej hagymát(vagy egy pórét) olivaolajon megdinsztelek, lehúzom a tűzről és két csapott teáskanál pirospaprikát szórok rá. Belekeverem a felkockázott zöldségeket, borsót és pár percig együtt párolom őket. Sózom, borsozom. Felengedem lehetőleg nem klóros csapvízzel, beleteszem a petrezselyem zöldjét és puhára főzöm a zöldségeket. Anyukám mindig nokedlit szaggatott bele. Ehhez egy tojást enyhén felvert, hozzáadott kb két csapott evőkanál lisztet. Egy kicsit állni hagyta, majd a forrásban lévő levesbe szaggatta kiskanállal.

Szerintem az egyik legfinomabb zöldségleves. Ha valaki gazdagítani akarja, szórhat bele reszelt parmezánt, nem rontja el!

3 megjegyzés:

chriesi írta...

Szerintem is ez az egyik legfincsibb leves. Mi is pont így csináljuk.:)

Edi írta...

Megfőztem. Nagyon finom lett. Köszi:)

murok marci írta...

pontosan így csinálom én is. nagyon szuper!!!