2008. június 18., szerda

Kovászos-élesztős kenyér

Tegnap választanom kellett: kidobjam-e a kovászom vagy megetessem. Nem dobtam ki. Sőt, adtam neki és magamnak még egy esélyt. Már több napja gondolkozom ugyanis azon, hogy bizony az az überrusztikus nagyontömör és jajdesavanyú íz nem az én világom. Így ezt a kenyeret próbáltam a saját ízlésemnek megfelelően alakítani.
Így a megetett kovászomból (ami szemre történt, kivettem egy adagot és szemre megtripláztam vízzel és BL 80-as fehér kenyérliszttel) kivettem 350 g-ot. Egy napig hagytam a pulton érni, majd este hozzákevertem bő egy deci vizet, egy teáskanál sót és annyi lisztet, hogy jól dagasztható tésztát kapjak. A biztonság kedvéért tettem hozzá egy teáskanál bio szejtánt (sikér) és egy morzsa friss élesztőt (kb 10 g-ot). Alaposan összegyúrtam, már dagasztáskor érezni lehetett, hogy ennek a kenyérnek lesz állaga :-D Rugalmas volt, nem ragadt. Kiolajozott tálba tettem a hűtőbe kelni.Reggel átgyúrtam, formáztam. Lemértem: a nedves súlya majdnem 800 g volt.
Durumliszttel megszórt sütőpapíron hagytam kelni, majd a szokásos gőzös 250-230 fokos módon megsütöttem. Remek lett! Ízében kovászos (bár nem dominánsan), nem tömör, a héja pedig ropogós, mint egy bagetté!!!!

7 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon jól néz ki! Úgy látom, az összes technikát egyesítetted!
Ildi

Millie írta...

Beleadtam apait-anyait :-D
De jó sikerült! És arra meg külön büszke voltam, hogy semmit nem méricskéltem, az érzés vezérelt. Csak a dokumentáció és a blog miatt szerepelnek benne adatok.

Névtelen írta...

Ez gyönyörű!
Megsütöttem ám a jeges vizes technikás bagetteket is a piknikre, sőt másnap újráztam kétszeres adaggal, és elsöprő sikert arattam vel!!!! Köszönet érte!
N.

miniMálna írta...

ez már tényleg olyan profi, mintha bolti lenne (persze csak külsőleg). ügyes vagy! :)

Millie írta...

Köszönöm! A férjem szerint ez az eddigi legkenyérízűbb kenyerem.
:-D

miniMálna írta...

és a leginkább kenyérkinézetű is :)

Kinga írta...

Szia!

Egy ideje zugolvasok nálad, mert lenyűgöznek a receptjeid és a fotóid. Azt hiszem, ezt a kenyeret még az én Zuram is megenné, mert pont úgy néz ki, mint a bolti, de még soha nem sütöttem kovásszal kenyeret. Milyen arányban teszel lisztet, vizet és élesztőt bele? Előre is nagyon köszi a segítséget!