2008. június 9., hétfő

Töltött karalábé

A férjem már régóta nyaggatt egy kis töltött karalábéért. Ma végre teljesítettem az óhaját. Tök vicces, hogy épp ma Cukroskata is ezt főzte!
Még a receptünk is igen hasonló :-D

Én hat karalábét vájtam ki. A kivájt részeket egy nagy hússütő fazékba szórtam, erre ültettem rá a karalábékat.
Megfőztem 8 deka rizst sós vízben, összekevertem 500 g darált disznócombbal, egy tojással, egy nagy csokor apróra vágott petrezselyemzölddel, sóztam, borsoztam és belekevertem egy gerezd zúzott fokhagymát is. Ezzel megtöltöttem a karalábékat, majd fél liter húsleveslét öntöttem alájuk (alaplét a fagyóból) és fedő alatt 180 fokon egy bő órát pároltam. A fedőt levettem, hagytam egy kicsit pirulni a tetejét. Majd kiemeltem a karalábékat egy üvegtálra, a karalábés levet leszűrtem. Behabartam egy pohár tejföllel és egy kanál keményítővel. Sóztam, borsoztam és egy kis marék kaprot is vágtam bele (mert úúúgy megkívántam). Nagyon jó lett így is, de legközelebb töltött tökkel fogom készíteni.

4 megjegyzés:

chriesi írta...

Jaj de szeretem. Mi "pirosan" csináljuk.

Millie írta...

AZ milyen? Paprikás?

Cukroskata írta...

Tényleg hasonló, és biztos nagyon finom lett :-)

chriesi írta...

Igen az.