2008. június 6., péntek

Tiramisu

Egy időben az ízesített (khaluás, amarettos, vaníliás) változatokra esküdtem, mostanában viszont csak ezt a letisztult változatot készítem. Az alapanyagokból viszont a legjobbakat keresem, így csakis a Cserpes sajtműhely mascarpone-t és igazi falusi (bio) tojásokat használok. Babapiskóta ügyben az vált be, hogy mártogatási próbát végzek, hogy biztos ne áztassam el, de száraz se maradjon... egyéb okosságra nem jutottam. A kávé fekete lavazza (100% arabica) és a kakaópor is jófajta. A recept pedig a Silver Spoon-ból származik, az a különlegessége, hogy a rétegek közé étcsokoládét javasol, nem kakaóport... (én egyébként általában felszorzom, hogy 500 g mascarponéra szóljon).

2 tojásfehérje habbá verve, 4 tojássárgája. 150 g porcukor, 400 g mascarpone- ezekből krémet keverek.
Lefőzök bő 3 dl-nyi erős feketét, kihűtöm. A babapiskótákat (kb 200-300 g) ebbe mártogatom, és egy edénybe katonás rendbe fektetem, majd a krémmel megkenem. Reszelt étcsokoládéval megszórom, majd egy újabb réteg következik, amíg a hozzávalók tartanak. A tetejére kakaóport szitálok. Minimum 3 órát hűtöm a tálalás előtt.

2 megjegyzés:

chriesi írta...

Nyammi!

Mamma írta...

Millie, ezt a közzétett csokoládét még nem próbáltam, de jó ötletnek tűnik. Amúgy mindig reszelt csokoládét teszek a tetejére, nem kakaóport, de egy egész táblával:-))
A kakaóportól prüszkülök:-))
mint egy pákosztos macska:-))