2008. június 11., szerda

Cseresznyés clafoutis


Most meg épp Mirelle-lel járt egyre az agyunk. Joanne Harris cseresznyés clafoutis-ját illetően.
Azt előre kell bocsájtanom, hogy eddig a clafoutis kimaradt az életemből. Most megkóstolva sem lettem teljesen meggyőzve a jóságáról. (Ennek tényleg ilyen pudingosnak kell lenni?) Számomra a pont elmegy egynek kategória.

A recept:

125 g liszt,3 tojás, csipet só, 50 g cukor, egy teáskanál vaníliaesszencia, 3 dl tej

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra. Kivajaztam a piteformát, és belesimítottam a kimagozott cseresznyét. A lisztet elkevertem a cukorral. A tojásokat felvertem, beleöntöttem a tejet és vaníliaesszenciát. Folyamatos kevergetéssel hozzáadtam a lisztes keverékhez. Sűrű palacsintaszerű tésztát kaptam, amit ráöntöttem a gyümölcsökre.
40 perc alatt lett kész.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Millie!

Nálunk a Nőknek nagyon bejött. Az apjuk meg pont az ilyen pudingszerű cuccokért rajong, így mára egy falat se maradt.
Nekem melegen ízlett a legjobban.

Millie írta...

Melegen ettünk mi is belőle, de az én Kapitányom nem egy édesszájú gyerek :-S
Így ma reggelre a kukába ment a maradék...
Viszont a tied piskótásabbnak tűnik a képeken...

Névtelen írta...

Talán azért mert felvertem gyengéden a fehérjét külön és úgy forgattam bele a tésztába.

Tina írta...

Van a heti Nők Lapjában egy egészen hasonló, az felfújt névre hallgat és tésztásabbnak tűnik...:-)

VOKinga írta...

Nemrég készítettem hasonlót Mamma receptje alapján, épp ilyen pudingos állagú lett, nálunk a párom teljesen odavolt érte, engem meghökkentett, mert máshogy képzeltem, de ízlett, a gyerekek pedig nagy boldogságomra pusztították. Sajnos csak egészben készült róla kép, a vágásfelületéről nem.
Egyébként nem volt még alkalmam írni Neked, pedig nagy élvezettel olvasgatom a posztjaidat, ha jut rá időm, kellemes új színfolt a blogod! :)

Millie írta...

Anyamanya! Köszönöm!