2008. június 19., csütörtök

Gyömbéres rebarbaralekvár

A teljes címhez hozzátartozik az, hogy "egy kis karamellel megbolondítva", ha értitek mire gondolok. ;-D
Kedden végre kaptam rebarbarát. Mondhatni bagóért. 600 ft-ot kért a szláv akcentussal beszélő hölgy 3 kg-ért a Bosnyákon. Hazáig énelkeltem az autóban. Nem vicc.
Otthon gyorsan megmostam, kicsit lehámoztam, feldaraboltam 2 centis darabokra, lemértem. 2,25 kg! Remek. Egy nagy fazékba tettem, ráborítottam ugyanennyi cukrot, két citrom reszelt héját és levét. És belekockockáztam a hűtőben szomorkodó kandírozott gyömbéremet is (kb 10 deka volt). Másnap odatettem főni 70 g reszelt gyömbérrel, amit muszlinzsákba kötöttem.
Nagyon szépen alakultak a dolgok, a befőttesüvegek sterilizálását a mosogatógépre bíztam. Kb. 2,5 óra múlva megállapítottam, hogy szinte tökéletes. Itt elkövettem azt a hibát, hogy úgy gondoltam leteszem a Kapitányt aludni, majdan elzárom a gázt.
Tanulságot egy életre levonva őrült gyorsan kis üvegekbe töltöttem a főzetem és dunsztba tettem.
Ma kiállta a kostolópróbát. Orosz barátnőm már le is csapott egy üvegre, javíthatatlan rebarbarafüggőként. Pikánsabb mint a tavalyi verzió (ohne karamell haha), de abszolút fogyasztható!
Új recept született.

4 megjegyzés:

chriesi írta...

Ez istenien hangzik. Egyszer csináltam túrótorta mellé rebarbarát, epret gyömbérrel, remek kombináció.

Névtelen írta...

Nem tudom, hogy a többiek látják-e az előzetes bejegyzéseket de én az utolsó kettőn kívül semmit!:-(((((
Nem nálad van a hiba?

Millie írta...

Péter már mondta, én mindig látom mindet, akkor is, ha nem vagyok bejelentkezve. Írj,ha még észleled a hibát és felveszem a kapcsolatot a blogger-rel. Köszi! M

Névtelen írta...

Sajna továbbra sem látom a régieket. Jún.18-i bejegyzés fele az utolsó, ami megjelenik, pedig ma spenótos tortát akartam készíteni de recept híján nem lett belőle semmi.:-(((((((